obudowy łożysk tocznych

Sekrety Kobiety ~~~~~~~ moda, uroda, porady

Temat: Guiding CGEM / EQ6 Prośba o porady
Rozdział 4 – oględziny osi RA

Przyglądając się osi RA (wspólnie z kolegą konstruktorem mechanikiem) doszliśmy do następujących ciekawych wniosków:
- smar to nie jest powszechnie znane „chińskie lepiszcze” tylko coś lepszego
- łożyska na pierwszy rzut oka nie są takie złe
- i tu najciekawsze: łożyska są osadzone na wałku ZA LUŹNO i mają tendencję do pracowania jak łożyska ślizgowe a nie toczne! Najwyraźniej fabryka ułatwiła sobie proces składania montażu, przy takim suwliwym pasowaniu można to robić bez narzędzi.

Postanowiłem nie rozkładać montażu na drobne, tylko zmontować go z powrotem po uprzednim wyczyszczeniu, wyregulować, zamówić nowe łożyska. W czasie poszukiwań łożysk i ich sprowadzania - używać jak dotąd.

Spis oznaczeń łożysk osi RA:
1) małe łożyska ślimaka: 608Z (średnica zew. 22, wew. 8, szerokość 7)
2) łożysko stożkowe RA: 32208 (średnica koszyka większa ~72, mniejsza ~62, wew 40, szerokość 25)
3) łożyska ślimacznicy i łożysko obudowy osi RA (wszystkie 3 takie same): 6008E-RZ (68 średn. zew, 40 śr wew, szer 15)

Wszystko wskazuje na to, że takie same łożyska są w EQ6.

Źródło: forum.astropolis.pl/index.php?showtopic=30126



Temat: Przecieki pompy wodnej w C330 ...
Nowa pompa ma założone te samo łożyska i ten sam uszczelniacz który normalnie można kupić. Więc po co płacić za obudowę i wirnik który w ogóle się nie zużywa? Bzdura totalna. Pompę remontujesz i smarujesz tak jak pisze instrukcja. I NIE TOWOTEM!!! przy 60 stopniach zaczyna pływać i gówno z niego jest. Ma być drożny kanalik na górze pompy którym w czasie smarowania wypychany jest nadmiar smary... to gwarancja tego że nie przeciśnie uszczelniacza i smaruje się smarem do łożysk tocznych... popularny Łt 4 wystarcza w zupełności. Topi się w temp. większej niż 100 stopni więc nie wypłynie ci z pompy po rozgrzaniu silnika.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=26291


Temat: Przecieki pompy wodnej w C330 ...

Nowa pompa ma założone te samo łożyska i ten sam uszczelniacz który normalnie można kupić. Więc po co płacić za obudowę i wirnik który w ogóle się nie zużywa? Bzdura totalna. Pompę remontujesz i smarujesz tak jak pisze instrukcja. I NIE TOWOTEM!!! przy 60 stopniach zaczyna pływać i gówno z niego jest. Ma być drożny kanalik na górze pompy którym w czasie smarowania wypychany jest nadmiar smary... to gwarancja tego że nie przeciśnie uszczelniacza i smaruje się smarem do łożysk tocznych... popularny Łt 4 wystarcza w zupełności. Topi się w temp. większej niż 100 stopni więc nie wypłynie ci z pompy po rozgrzaniu silnika.
a łt 43 to ja też nazywam towotem ;) takie reanimacje trupów, to ja już za dużo słyszałem ale od handlarzy, najważniejsze to dobra farba i z kupki złomu można zrobić maszynę w stanie bardzo dobrym, ale mniejsza o to, łożyska się nie zużywają? można by polemizować, ale wirnik? wirnik tym bardziej się zużywa, w mojej starej pompie wirnik był plastikowy i jak go obejrzałem to prawdopodobnie czasami mógł się nie kręcić (zalana wodą i z -3stC w nocy) a na nowej pompie jak tak odpalam to pasek się ślizga więc musi kręcić wirnikiem, fajnie było by zalać ciapka płynem, tylko skąd wziąć zbrojone węże chodnicy? płyn bardziej się rozszerza od wody i to dużo bardziej i na płynie będą pękały gumy ;)

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=26291


Temat: Prośba o diagnozę przy łożyskach do Electrolux EW 876F
Witam
Dziękuję za odpowiedź, mam jeszcze pytanie, rozumie że ta tuleję w obudowie bębna ( jest na drugim zdjęciu) też należy wybić ? Te łożyska które podałem wyżej to są zwykłe łożyska toczne, zamienniki i raczej w tą tuleję w bębnie to nie wejdzie. To oryginalne łożysko od strony simeringa chyba inaczej wygląda, ale niestety nic z niego nie zostało. Tak na marginesie, może ktoś wie ile kosztuje krzyżak do takiej pralki ?
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1392328.html


Temat: Przesmarowanie łożyska kolumny McPhersona
Podepne sei do tematu. Wlasnie jestem po wymianie tego lozyska w 323F BG GT. Kupilem lozysko od 626. Jest ciut wieksza obudowa i trzeba plastik lekko doszlifowac na szlifierce. Ku mojemu zdziwieniu tam jest normalnie lozysko toczne - sa 2 podkladki a miedzy nimi krazek z walcami i smarem. Wyglada na to,ze to lozysko wytrzyma wiecej, niz plastik czy teflon.

Niestety po wymianie lozyska nadal mam odglos "pierdzenia" przy kreceniu na postoju. Czy przez przypadek to pierdzenie to nie jest wina starej juz gumy w poduszcze amorka? Przy kreceniu kierownica ta poduszka pracuje, poniewaz zmienia sie kat pochylenia amorka. Moze dlatego wlasnie pierdzi, bo stara guma nie ma juz takich wlasciwosci, jakie powinna miec. Co wy na to ?

Co ciekawe, efekt ten nasila sie wraz ze spadkiem temperatury. W lato nie ma pierdzenia, w zime pierdzi caly czas jak krece na parkingu.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=68308


Temat: rozrusznik --dym
" />to fragment instrukcji regeneracji rozrusznika

[ Dodano: Nie 24 Sty, 2010 14:15 ]
3-smarowanie łożysk rozrusznika-łożysk samosmarujących nie smaruje się . należy tylko uważać aby nie miały styczności z benzyną (np. podczas przemywania urządzenia sprzęgającego). łożyska toczne (kulkowe wałeczkowe) napełnia się smarem stałym , co wystarcza na cały przebieg między obsługowy, wynoszącu 10000-12000 km. łożyska ślizgowe należy co 3 miesiące smarować rzadkim olejem, uważając przy tym by niezanieczyścić komutatora a.czyszczenie styków rozrusznika nadpalone styki wyrównuje się pilnikiem a zużyte wymienia b.czyszczenie kadłubu rozrusznika: w pierwszej kolejności należy czyścić otwory odpływowe oleju i wody znajdujące się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego 4-sprawdzanie izolacji w obwodzie rozrusznika ponieważ w obwodzie tym niema bezpiecznika zapobiegającego skutkom zwarcia , trzeba więc dokładnie sprawdzić izolację zwłaszcza zacisku rozrusznika. przewody z uszkodzoną izolacją nalezy wymienić na nowe 5-przewody łączące poniewarz rozrusznik pobiera duży prąd więc przewód łączący go z akumulatorem musi mieć duży pszekrój i małą długość. w przeciwnym razie przewód ten byłby przyczyną nadmiernego spadku napięcia oraz rozgrzałby się.
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=8969


Temat: Gas Blaster - początki
" />wejdz na strone FG polska http://www.fg-polska.pl/oss/catalog/index.php?cPath=75 (jest to strona dot modeli spalinowych i nie tylko) tam zamów sobie obudowę dyfra aluminiową i nie przejmuj się. plastikowa obudowa to shit. (U mnie wytrzymała 20 godz jazdy). Ta aluminiowa obudowa dyfra kosztuje około 150 zł i posiada ponadto łożyska toczne wewnątrz otworów przez które przechodzą końcówki napędzające półosie. Do tego warto dokupić sobie 2 uszczelki (uszczelniają połączenie pomiędzy obudową dyfra a jego aluminiową osłoną (taki walec srebrny lub niebieski nakładany na obudowę dyfra). Ponadto będziesz musiał zainwestować w dwa łożyska do dyfra bo te pasujące do plastikowej obudowy nie pasują do aluminiowej tj zewnętrzna średnica jest ta sama ale środek jest większy ( ja zaopatruję się w sklepie z łożyskami bo na ata czy w fg są za drogie) koszt okołó 30 zł za dwa. Jak masz jakieś pytania to pisz, postaram sie na każde odpowiedzieć. Acha jeszcze jedno. części z FG nadające sie do gas blastera pochodzą w większości od mardera - to bliźniaczy model do gas blastera tylko że ze stajni FG lepszy trochę jakościowo. Ponadto wybór cześć w FG polska jest lepszy.
pozdro
Źródło: forum.rcauto.pl/viewtopic.php?t=43178


Temat: BUDOWA ALTERNATORA!!!
Coś takiego znalazłem, może się przyda.

Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego, wyposażoną w półprzewodnikowy prostownik. Na osi wirnika osadzone jest kółko napędowe (pasowe) 1, wraz z turbiną 2 ssącą powietrze chłodzące przez wnętrze obudowy 3. Łożysko toczne 5 osadzone w obudowie 4 jest uszczelnione i suchy pył nie zanieczyszcza go. Podobne łożysko toczne znajduje się w tylnej ściance obudowy 7. Prąd zasilający wirnik 6 przepływa przez pierścienie 8 do dwóch szczotek 9. Z uwagi na zastosowanie alternatora jako samochodowej prądnicy prądu przemiennego, a w samochodach jest potrzebny prąd stały, prądnica ta na swoim wyjściu musi wytwarzać prąd stały. Z tego też powodu posiada ona układ zamieniający prąd przemienny trójfazowy na prąd stały. Jest to możliwe dzięki wyprostowaniu przebiegu napięcia kolejnych uzwojeń twornika, połączonych między sobą w gwiazdę, za pomocą trójfazowego mostka prostowniczego. Mostek składa się z sześciu diod półprzewodnikowych, wbudowanych w obudowę prądnicy. W tylnej ściance obudowy 7 osadzony jest układ prostowniczy składający się z diod.
Pozdrawiam
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=10691


Temat: TATRA 813 8x8 KOLOS
" />
">do kolegi RoBeRtO: więc jak oceniasz koszty i sens podmiany silnika Kraz Tatra?

A w czym niby silnik kraza jest lepszy od silnika tatry ?
Z silnikiem tatry, chlodzonym powietrzem nie ma takich problemow jak z silnikami chlodzonymi ciecza (np kraz), szybciej sie je rozbiera (glowice na kazdy cylinder osobno w przeciwienstwie do kraza gdzie glowica troche wazy).Nie ma problemu z lozyskami glownymi walu korbowego - sa toczne (przezyja caly samochod), a co za tym idzie wal jest skrecany (padnie ktorys czop tak ze szlif nie wyda to sie go wymienia, a nie caly wal). Zrobiony dobrze silnik tatry polata ladnych kilka latek bez remontu (trzeba tylko oleju pilnowac, oraz temperatury).

Ta podmiane wg mnie jest calkiem do bani.

PS. Troche ciezko byloby upakowac chlodnice krazowska pod kabinke tatry, ktora z przodu ma specyficzny wlot powietrza na dmuchawe silnika, oraz wiele innych. Samo mocowanie silnika (tatra jako ze ma skrzynia osobno - silnik jest mocowany na 4 poduszkach, czyli tu tez problem), no i trzeba by obudowe sprzegla podpasowac na wzor tatrowskiej. Ogolnie byla by to jedna wielka rzeznia. Tatra jest bardzo specyficznym tworem i ciezko jest cos podpasowac do niej z typowych samochodow, o praktycznie takiej samej budowie.
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10951


Temat: Luzy montaży wynikłe z konstrukcji
Witam,
nie bylem wprawdzie wywolany do odpowiedzi, ale wtrace swoje trzy grosze. Wyobraz sobie, ze np. w miejscu tej sruby kontrujacej przylozysz poprzeczna sile (skierowana prostopadle do osi obrotu). Przy dostatecznie duzej sile os ugnie sie i w krancowym przypadku kolo slimacznicy oprze sie o obudowe. Dla danej sily i danego przekroju strzalka (wielkosc) ugiecia jest proporcjonalna do trzeciej potegi odleglosci miedzy punktem umocowania a punktem przylozenia sily. Tak wiec rozmieszczenie lozysk jak na rysunku jest najmniej korzystne, najlepiej byloby gdyby dalo sie umiescic dodatkowo duze lozysko nad kolem slimacznicy, na rowni z krawedzia tej czesci montazu.
Sprawa nastepna dotyczy wcisku zwiazanego z osadzeniem lozysk - nie mozna mowic o wielkosci wcisku w oderwaniu od srednicy lozyska, materialu oprawy, i jeszcze od kilku rzeczy. Przy tych srednicach wcisk nawet wielkosci 0.05mm jest juz mocno ryzykowny.
Tu powinno byc pasowanie suwliwe lub bliskie suwliwemu. Pamietaj, ze ten stozek w ktorym mialyby byc osadzone lozyska jest bardzo zdradliwy, dziala jak klin - stosunkowo niewielkie sily wciskajace lozysko powoduja powstanie znacznych sil poprzecznych, a wytrzymalosc na rozciaganie stopu aluminium z ktorego odlano obudowe montazu nie jest znowu tak duza.
Sprawa nastepna:
A teraz co do łożysk kulkowych: najlepiej jeżeli łożysko ma oznaczenie C,C1 to są oznaczenia dokładności wykonania (luzy)
Wg "Malego Poradnika Mechanika", wyd. WNT Warszawa 1988 str. 119:
c) Pasowanie lozysk tocznych. Rozroznia sie cztery klasy dokladnosci wymiarowej wykonania lozysk tocznych (wg PN-74/M-864060):
P0 - klasa normalna
P6 - klasa wysoka
P5 - klasa precyzyjna
P4 - klasa szczegolnie precyzyjna,
oraz szesc rodzajow luzow poprzecznych (wg BN-82/1130-05):
dla lozysk nieobciazonych kulkowych zwyklych i wahliwych, lozysk walcowych i igielkowych, z pierscieniami wzajemnie wymiennymi:
C1 - luz mniejszy od C2
C2 - luz mniejszy od normalnego
- luz normalny
C3 - luz wiekszy od normalnego
C4 - luz wiekszy od C3
C5 - luz wiekszy od C4
I to by bylo na tyle.
Pozdrawiam, Jacek R.

Źródło: forum.astropolis.pl/index.php?showtopic=8201


Temat: LUZY NA DRĄŻKU ZMIANY BIEGÓW
witam

niedawno wymyslilem jak pozbyc sie luzu na drazku zmiany biegów wynikajacego ze zużytego "jablka" zaluje tylko ze nie mialem z soba aparatu bo tak to powstalaby jakas skromna porada.

1. wyjac caly drazek:
-zdjac calkowicei mieszek
-odczepic zawleczke znajdujaca sie u dolu tego drazka
- wyjac zawleczke
- wyjac drazek
2. czyszczenie drazka zmiany biegow
- wyczyscic drazek jakims rozpuszczalnikiem
- wyczyscic obudowe drazka (rowniez ze wzgledow estetycznych ale...)
- chodzi o to aby mozna bylo ocenic stopien wytacia oraz stopien zcisniecia
naciec na jablku.
3. dopasowanie odpowiedniego dystansu
- trzeba zrobic kilka prob co do pasownosci jablka w swojej obudowie obudowie
- uzupełnic szczeliny monetami jak w standardowej poradzie ale w taki sposób aby
po zamontowaniu w obudowie pozostawało nieco luzu (ja wsadzalem nie cale monety
ale odpowiednio je podpilowalem na taki jakby ksiezyc bo lepiej pasuja) luz musi byc
odpowiednio dopasowany do rodzaju i grubości zastosowanego dystansu ktorym bedzie
detka rowerowa :)
- przygotować kawalek detki rowerowej o dlugosci okolo 5-6 cm
- *) zalozyc detke na na czesciowo na jablko i zamontowac wszystko na miejsce (ja
osobiscie tak dobralem sobie wszystkie wymiary ze aby zalozyc drazek na miejsce
musialem stuknac reka od gory abu wszedl w obudowe) mozna stosowac rozne
srednice detek uzyskuje sie wowczas rozna grubosc dystansu- im ciensza detka tym
mocniej sie naciagnie. jest to rozwiazanie podobne do tego zastosowanego w astrze -
hehe


*) TRZEBA TYLKO PAMIETAC O SMAROWANIU PRZYDALOBY SIE POKRYC WARSTWA SMARU POWIERZCHNIE JABLKA NO OBUDOWY JABLKA. NIE RADZE UZYWAC SMARU TAKIEGO JAK DO LOZYSK TOCZNYCH CZY OLEJU BO WOWCZAS GUMA PUCHNIE I BIEGI BEDA BARDZO CIEZKO WCHODZIC.
aha
4. radosc z wykonanej pracy
- zaopztrzyc sie w dobre pifko i spzyc je ze smakiem

PS. MAM NADZIEJE ZE MOJ OPIS JEST CZYTELNY, TERAZ CZEKAM NA SLOWA KRYTYKI I
UWAGI

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=20457


Temat: Wymiana łożysk suportu - miski zewnętrzne
" />Aaaaa...ten post w związku z czym??? Potrzebujesz porady czy dzielasz porady, czy może to tylko informacja, że support trzeszczy?

z tym pogłebianiem misek u tokarza to jest tak, że jednocześnie pocieniasz sciankę obudowy łożyska. jak zerwiesz łozysko z obudową a gwitowana część zostanie w ramie to dopiero będzie płacz. obciążenie obudowy łożyska całą masą rowrzysty plus dynamiczne wymuszenia, a moment gnący dla takich pocienionych aż o 1mm scianek może być druzgocący.
A co do łozysk tocznych kulkowych, to wiele osób rozpisuje się na forach o zaletach jednego łozyska nad drugim, przypisując niższą trwałość zawsze jakości łozyska , co jest błedem. Umówmy się że jesli chodzi o łożyska kulkowe to w klasie precyzji potrzebnej w rowerze jest to klasa niższa średnia zawsze, są w technice łożyska duuuuzo dokładniesze i duuuuuzo droższe. Jakość łożyska wpłynie odczuwalnie może w 30% na wrażenia podczas jazdy - oczywiście niedpousczalne jest bu nowe łożysko miało wyczuwalny luz, ważna także jest dokładność wykonia przylgni łożyska (obudowy). Najważniejsza sparwa w eksplatacji do utrzymanie czystoaści i odpowiednie smarowanie. łozysko ma być czyste i nasmarowane i wtedy nie ma siły aby przy tak małej przędkości obrotowej sie zuzyło szybciej niż po 10tkm. kosntrukcja korby jest nazwijmy odporna na chalpanie, ale nie jest odporna na stałą pracę w wodzie ( wtedy woda wejdzie np. podciganiem kapilarnym). Jak się dużo jeździw mokrym korbe nalezy wyjmować, wyjąć łożyska, umyć np. denaturacie lub nafcie albo spirytusie (mała lepkość wypłucze każy syf), potem wkładamy smar, i zamkamy.

Jak ci trzeszczą łożyska to zamim je wymienisz, wyjmij, wyczyść, jak są wyczuwalne luzy lub wżery do wyrzuć, a jak nie ma to smaruj (dobra rzecz Finish line ceramic grease lub motrorex 2000) i zakładaj.

podam przykład: piasta XT złożona fabrycznie, odrazu ją rozebrałem i co widzę: w środku mało lepki smar który po posmarowaniu na palce z łatwoscią schodzi wodą. nasmarowałem motorexem i po 1500km przegląd piasty tylko profilaktycznie - wszystko na 100% cacy. poza tym op wymianie smaru wyraźnie piasta ucichła a to wynika z tego że smar lepiech chroni przed stykiem kulek z bieżnią tworzać grubszy film. także SMAR, SMAR i jescze raz SMAR
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=20850


Copyright (c) 2009 Sekrety Kobiety ~~~~~~~ moda, uroda, porady | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.