Obudowa skrzyni biegów C-360

Sekrety Kobiety ~~~~~~~ moda, uroda, porady

Temat: Nowinki motoryzacyjne
Azjatycki Mercedes SLK 55 AMG
Na specjalne zamówienie jednego z azjatyckich klientów Mercedes wybudował ekskluzywny egzemplarz modelu SLK 55 AMG. Sportowy i nietuzinkowy "Merc" weźmie udział w cyklu dziesięciu amatorskich wyścigów serii "Lifestyle" organizowanych w Azji.

Specjalna seria Mercedesa SLK 55 AMG „Ultimate Experience Asia“ została zbudowana na bazie Safety-Car’a, który w latach 2004/2005 dbał o bezpieczeństwo na torach Formuły 1. Wyposażony w 360-konny, ośmiocylindrowy motor SLK 55 AMG uległ jednak pewnym modyfikacjom, które mają dać jeszcze lepsze osiągi na torach podczas 10 wyścigów w Chinach, Indonezji i Tajlandii.



”Mercedesowski” Roadster otrzymał twardy dach wykonany z włókna szklanego i karbonu. W aucie zamontowano także nowe, 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich, na które nałożono sportowe opony o rozmiarach 235/35 z przodu i 265/30 z tyłu. Odchudzono także inne elementy nadwozia: drzwi, obudowę tylnej szyby. Zoptymalizowano układ wydechowy (cztery rury wydechowe), hydraulikę i elektronikę. W celu poprawy bezpieczeństwa wstawiono do środka klatkę oraz system gaśniczy. Ważący 1500 kilogramów Mercedes jest w stanie pomieścić także 80 litrów paliwa, które i tak dosyć szybko udaje mu się w wyścigowych warunkach skonsumować.

Jeśli chodzi o układ jezdny to także tutaj zaszły istotne zmiany: sztywniej zestrojono przednie zawieszenie, powiększono tarcze hamulcowe do 360 mm z przodu i 330 z tyłu, na tylną oś założono dyferencjał. SLK 55 AMG „Ultimate Experience Asia“ to także wielka chłodnia – poza silnikiem chłodzenie ma pompa olejowa, skrzynia biegów i wspomniany tylny “dyfer”. Biegi w sportowym Mercedesie zmieniane są tylko przez manetki umieszczone przy kierownicy.
Źródło: genesis.net.pl/index.php?showtopic=26423



Temat: ursus 4011
w c360 numer nadwozia wybity jest na obudowie skrzyni biegów po prawej stronie obok lewarka zmiany biegów.
Źródło: agroportal.net.pl/forum/viewtopic.php?t=1632


Temat: Klasa E-10 TC 540/Standard/Open(ele)
1. Nadwozie.
Dopuszczone są modele z karoseriami typu Touring Car (Sedan), w wersjach 2- lub 4-drzwiowych samochodów. Nie
są dopuszczone modele z karoseriami typu Sport. Modele muszą posiadać takie detale nadwozia, jak: światła, okna,
wloty powietrza, itp. Karoserie nie mogą być obcinane powyżej dolnej linii zderzaka lub dolnej linii drzwi. Karoserie
mogą posiadać otwory przeznaczone wyłącznie na mocowanie do podwozia, wyjścia anteny oraz transpondera.
Dopuszczony jest tylny płat karoserii umieszczony jak w oryginale, nie może on jednak wystawać ponad dach
i musi być trwale związany z karoserią. Przedni spoiler musi być integralną częścią karoserii.
2. Podwozie.
W klasach E-10 TC dopuszczone są modele z napędem na jedną, dowolną oś (2WD) lub z napędem na dwie osie
(4WD). Zabronione są sprzęgła poślizgowe, skrzynie biegów, żyroskopy, czujniki prędkości, obciążeń i poślizgu.
Model musi posiadać zawieszenie niezależne dla wszystkich kół. Niedopuszczalne jest stosowanie sztywnej osi
tylnej. Żadna część podwozia ani wyposażenia nie może wystawać poza karoserię.
Minimalny prześwit dla wyścigu na torze dywanowym - 5 mm.
3. Zderzaki.
Dopuszczone są zderzaki z pianki i nie mogą one wystawać poza obrys karoserii.
4. Ogumienie.
Dopuszczone są wyłącznie opony gumowe.
5. Regulator prędkości.
Dopuszcza się regulatory elektroniczne i mechaniczne. Zabronione jest używanie biegu wstecznego w czasie
wyścigu.
6. Silnik.
Klasa E-10 TC 540.
Model może być napędzany tylko jednym silnikiem typu Mabuchi RS540 lub Johnson 540, posiadającym wirnik
z minimalną ilością zwoi 20, nawiniętych pojedynczym przewodem, magnesy ferrytowe, trwale zamocowany
szczotkotrzymacz i niewymienne szczotki.
Dopuszczone są następujące silniki:
- SATURN 20T – producent HPI,
- TRAXXAS STINGER 20T– producent TRAXXAS,
- Mabuchi RS540 Sport Tuned 53068 – producent TAMIYA.
Klasa E-10 TC Standard.
Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem typu STOCK (wg EFRA). Silnik musi posiadać
następujące parametry: uzwojenie pojedyncze drutem ∅ 0,67 mm (wraz z izolacją), 27 zwojów na każdym
z segmentów wirnika, łożyskowanie wirnika na panewkach ślizgowych, wyprzedzenie komutatora max. 24O,
średnica max. 36 mm, długość max. 50 mm (z wyłączeniem osi). Dopuszczalne są jedynie silniki z magnesami
ferrytowymi.
Silnik musi posiadać fabryczne oznakowanie liczby zwojów na wirniku.
Zawodnicy używający nietypowych i nieznanych na rynku polskim silników powinni na żądanie Komisji
Sędziowskiej udostępniać ich wiarygodnie udokumentowane dane techniczne.
Klasa E-10 TC Open.
Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem typu 05: średnica max. 36 mm, długość max. 50 mm
(z wyłączeniem osi), wirnik musi posiadać minimum 12 zwojów i nie może być dzielony. Dopuszczalne są jedynie
silniki z magnesami ferrytowymi. Silnik musi posiadać fabryczne oznakowanie liczby zwojów na obudowie
i wirniku.
7. Akumulatory.
Dopuszcza się stosowanie akumulatorów SUB-C niklowo - kadmowych Ni-Cd oraz niklowo – wodorkowych Ni-
MH o napięciu nominalnym 1,2 V na element.
Wymiary pojedynczego elementu:
- długość - max. 43 mm,
- średnica - max. ∅ 23 mm.
Warszawa grudzień 2005 r.
Modele mogą mieć do 6 elementów akumulatorów o maksymalnym napięciu baterii 7,2 V (nominalne).
Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu.
8. Wymiary i ciężar modelu.
- długość całkowita (z karoserią) min. 360 mm – max. 460 mm
- szerokość całkowita (z karoserią) - max. 200 mm
- szerokość podwozia z kołami - max. 190 mm
- wysokość całkowita -min. 115 mm
- rozstaw osi - max. 270 mm
- średnica piasty koła - max. 48 mm
- szerokość piasty koła min. 18 mm – max. 26 mm
- średnica opony założonej na piastę min. 55 mm – max. 67 mm
- płat szer. max. 190 mm, wys. max. 25 mm,
głębokość max. 40 mm
- ciężar minimalny 2WD 1400 g
- ciężar minimalny 4WD 1500 g
Źródło: rcmania.fora.pl/a/a,3.html


Temat: Samochody ciezarowe
Mercedes Axor



W kwietniu dostałem do testowania na tydzień samochód ciężarowy Mercedes Axor. Ciężarówka ta jest dostępna tylko w formie ciągnika siodłowego ma ona wypełnić lukę między Actrosem i Ateco. Z założenia ma ciągnąć naczepy z maksymalnym obciążeniem, jednak mniejszy silnik i uboższe wyposażenie czyni ten samochód tańszym od klasycznych trucków na dalekie trasy. Sercem tej ciężarówki jest zwykły rzędowy silnik (w tego typu pojazdach Mercedes stosuje V8). Jest to nowa konstrukcja z Mannheim od 2 lat stosowana w autobusach Mercedesa.
W systemie elektronicznego wtrysku Common rail, rozdzielono wtryskiwacz od pojedynczej pompy wtryskowej (PLD) obniżając koszty wymiany wtryskiwaczy. Moc tej jednostki przy tej samej pojemności wynosi od 360 do 420 KM. Skrzynia biegów klasyczna 16-biegowa ZF-ka (z oszczędności zrezygnowano z sekwencyjnego EPS-a), może być nawet dziewiątka. Pojazd ma nowy most z obudową z blach spawanych (lżejszy i tańszy od żeliwnego odlewu). Hamulce tarczowe na wszystkie koła sterowane są elektronicznym procesorem. Wygląd pojazdu jest zbliżony do Actrosa jednak kabina jest dużo węższa. Mercedes, który w segmencie samochodów osobowych jest synonimem luksusu i wygody, kierowcom ciężarówek kojarzy się ze spartańską surowością. We wnętrzu oprócz tempomatu nie ma nic. Zewnętrzny trójkątny schowek nie pasuje do niczego. W kabinie jest jeden pod leżanką podzielony na 3 części. Ale jeżeli założyć, że w pierwszej będą narzędzia, w drugiej ogrzewanie postojowe, do dyspozycji zostaje nam 1/3. Brak miejsca na butelkę z napojem, która walała mi się po kabinie i w końcu znalazła miejsce pod fotelem. W szoferce z niską kabiną do spania wszystkie rzeczy trzeba położyć na przedniej szybie. Na usprawiedliwienie można powiedzieć, że pojazd jaki otrzymałem posiadał przystawkę odbioru mocy (do współpracy z naczepą wywrotką), przypominał raczej maszynę budowlaną, schowek pod łóżkiem ma wystarczyć na ubranie robocze, pelerynę i gumiaki, a leżanka służyć ma do krótkich odpoczynków przy załadunku/rozładunku. Jednak wrażenia z jazdy są raczej przyjemne, silnik jest bardzo dobrze wyciszony, a jego 400 KM nie miało problemów z naczepą obciążoną 24 tonowym ładunkiem. Siodło firmy JOST z przedłużką na uchwyt i linką na skoblu, pozwala na wyczepianie naczep beż przebierania się w kombinezon lub brudzenia się. Kabina ma bardzo dobre zawieszenie. Jadąc po wrocławskich ulicach samym ciągnikiem butelka wypełniona w 1/3 napojem, postawiona na tunelu silnika nie wywróciła się. Fotel z na oko cieniutką tapicerką po 5 godzinnej jeździe nie jest miejscem cierpień.
Jedyna przykra niespodzianka spotkała mnie przy uruchomieniu pojazdu po 30 godzinnym postoju, ciśnienie w układzie pneumatycznym zeszło do 6 atm i musiałem stracić 7 min na ponowne nabicie do 10 atm. Jest to rzadkość nawet w Mercedesach o przebiegu ponad 1 mln km. Samochody te montowane są w Turcji
Źródło: forum.suple.us/viewtopic.php?t=27923


Temat: Samochody ciezarowe
Nowy wielki MAN



Nie szumne deklaracje, a 1000 małych kroków zaprowadzi nas do celu. Takie zdanie znalezione na końcu obszernych opisów technicznych nowego samochodu ciężarowego MAN TG-A oddaje istotę pracy wykonanej przez niemieckich konstruktorów.
Po ponad 10 latach bawarski koncern, plasujący się w dolnej strefie największych 7 producentów ciężarówek w Europie, przedstawia nową rodzinę ciężarówek o nazwie Generacja Trucknology. W skrócie TG a ponieważ na początek przygotowano klasę najcięższą czyli powyżej 18 ton, do dwóch literek dodajemy jeszcze A i nowy pojazd ma właśnie nazwę TG-A. Prace trwały 6 lat i pochłonęły 1,2 mld marek (obrót roczny firmy to 26 mld). Powstał samochód zupełnie nowy, ale zgodnie z deklaracją przytoczoną na wstępie bardzo nawiązujący do dotychczasowych pojazdów.
Mówiąc o ciężarówkach dzielimy je na trzy części : kabiny , silniki i podwozia. Żeby wyjaśnić najmniej sporny element - silniki są bardzo dobre ale mają już ponad rok, bo wtedy wyposażono je w technikę 4 zaworową i układ recyrkulacji spalin, pozwalający na obniżenie zawartości tlenków azotu. Silniki o pojemności 12 litrów (moc 310, 360 i 410 KM) oraz 12,8 litrowy o mocy 460 koni, to właściwie ciągle modernizowane, średnio co 2-3 lata bardzo dobrze znane jednostki cechujące się dobrymi osiągami i akceptowalnym zużyciem paliwa. Mogą być oferowane w wersjach zarówno Euro 2 jak Euro 3.
Nowością jest za to inne zamocowanie silnika do ramy , na nowych gumowych amortyzatorach, które zmniejszają przenoszenie drgań, a ponadto skrzynie biegów nie są w ogóle mocowane do ramy, lecz cały zespół napędowy wisi tylko na podporach silnika. Skrzynie biegów są 16 biegowe, z systemem zmniejszającym siły potrzebne do przełączania biegu. Jedną z opcji może być system Comfort Shift niespotykany dotąd w ciężarówkach a polegający na tym, że pragnąc zmienić bieg naciskamy mały przycisk na lewarku i... zmieniamy bieg normalnie, ale bez dotykania sprzęgła. Poza komfortem jazdy oznacza to przedłużenie żywotności sprzęgła. Jest też nowa skrzynia TipMatic, w której przełączanie 12 biegów i sprzęgło uruchamiane są elektropneumatycznie a więc bez dotykania sprzęgła bez ruszania lewarka.
Całkowicie nowa jest kabina. Dostępna w 5 wersjach ale uwaga potencjalnych klientów skierowana jest na największa kabinę XXL. Potężna szyba czołowa, wygięte słupki i wielkie szyby boczne nadają nowoczesny wygląd przedstawicielowi marki, która dawno nie słyszała pochwał za wygląd. Wnętrze jest pojemniejsze o 9 procent od starej kabiny, a dwie leżanki dają o 30 procent więcej miejsca do spania. Są szersze i dłuższe. Z zewnątrz zastanawia duża ilość otworów wlotu powietrza . Można się domyślać że chodzi tu o zapewnienie lepszego chłodzenia przyszłym silnikom, które w czasach normy Euro 4 będą potrzebowały innego obiegu powietrza..
Nowością w skali światowej są dostępne w opcji dodatkowe reflektory ksenonowe, niespotykane jest i to, że w jednej obudowie umieszczono reflektory przeciwmgłowe i drogowe. W podwoziu tym co intryguje kierowców jest nowe pneumatyczne zawieszenie osi przedniej. Miechy i amortyzatory mają szerokie rozstawienie i stabilizują pojazd, a ponieważ zawieszenie reaguje jak drążek skrętny, nie był potrzebny stabilizator. Samochody z Monachium wyposażono w wiele nowych układów, np. regulacji amortyzatorów ESAC, EBS skracający drogę hamowania o 3 m ,MAN Brake Matic ( zarządzanie układem hamulcowym), FFR (komputer sterujący wszystkimi funkcjami pojazdu.
MAN TG-A będzie dostępny równolegle z dotychczasowym modelem F2000 a prawdopodobnie po wprowadzeniu TG-B modele F 2000 przestaną być produkowane.
Źródło: forum.suple.us/viewtopic.php?t=27923


Temat: E-10 TC 540/Standard/Open Przepisy obowiązujące od 1.01.2006

MODELE SAMOCHODÓW WYŚCIGOWYCH
w podziałce 1:10 z napędem elektrycznym
Klasa E-10 TC 540/Standard/Open
Przepisy techniczne
obowiązujące od 01.01.2006 r.

1. Nadwozie.
Dopuszczone są modele z karoseriami typu Touring Car (Sedan), w wersjach 2- lub 4-drzwiowych samochodów. Nie są dopuszczone modele z karoseriami typu Sport. Modele muszą posiadać takie detale nadwozia, jak: światła, okna, wloty powietrza, itp. Karoserie nie mogą być obcinane powyżej dolnej linii zderzaka lub dolnej linii drzwi. Karoserie mogą posiadać otwory przeznaczone wyłącznie na mocowanie do podwozia, wyjścia anteny oraz transpondera.
Dopuszczony jest tylny płat karoserii umieszczony jak w oryginale, nie może on jednak wystawać ponad dach i musi być trwale związany z karoserią. Przedni spoiler musi być integralną częścią karoserii.

2. Podwozie.
W klasach E-10 TC dopuszczone są modele z napędem na jedną, dowolną oś (2WD) lub z napędem na dwie osie (4WD). Zabronione są sprzęgła poślizgowe, skrzynie biegów, żyroskopy, czujniki prędkości, obciążeń i poślizgu.
Model musi posiadać zawieszenie niezależne dla wszystkich kół. Niedopuszczalne jest stosowanie sztywnej osi tylnej. Żadna część podwozia ani wyposażenia nie może wystawać poza karoserię.
Minimalny prześwit dla wyścigu na torze dywanowym - 5 mm.

3. Zderzaki.
Dopuszczone są zderzaki z pianki i nie mogą one wystawać poza obrys karoserii.

4. Ogumienie.
Dopuszczone są wyłącznie opony gumowe.

5. Regulator prędkości.
Dopuszcza się regulatory elektroniczne i mechaniczne. Zabronione jest używanie biegu wstecznego w czasie
wyścigu.

6. Silnik.
Klasa E-10 TC 540.
Model może być napędzany tylko jednym silnikiem typu Mabuchi RS540 lub Johnson 540, posiadającym wirnik z minimalną ilością zwoi 20, nawiniętych pojedynczym przewodem, magnesy ferrytowe, trwale zamocowany szczotkotrzymacz i niewymienne szczotki.
Dopuszczone są następujące silniki:
- SATURN 20T – producent HPI,
- TRAXXAS STINGER 20T– producent TRAXXAS,
- Mabuchi RS540 Sport Tuned 53068 – producent TAMIYA.
Klasa E-10 TC Standard.
Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem typu STOCK (wg EFRA). Silnik musi posiadać następujące parametry: uzwojenie pojedyncze drutem o średnicy 0,67 mm (wraz z izolacją), 27 zwojów na każdym z segmentów wirnika, łożyskowanie wirnika na panewkach ślizgowych, wyprzedzenie komutatora max. 24O, średnica max. 36 mm, długość max. 50 mm (z wyłączeniem osi). Dopuszczalne są jedynie silniki z magnesami ferrytowymi.
Silnik musi posiadać fabryczne oznakowanie liczby zwojów na wirniku.
Zawodnicy używający nietypowych i nieznanych na rynku polskim silników powinni na żądanie Komisji
Sędziowskiej udostępniać ich wiarygodnie udokumentowane dane techniczne.
Klasa E-10 TC Open.
Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem typu 05: średnica max. 36 mm, długość max. 50 mm (z wyłączeniem osi), wirnik musi posiadać minimum 12 zwojów i nie może być dzielony. Dopuszczalne są jedynie silniki z magnesami ferrytowymi. Silnik musi posiadać fabryczne oznakowanie liczby zwojów na obudowie i wirniku.

7. Akumulatory.
Dopuszcza się stosowanie akumulatorów SUB-C niklowo - kadmowych Ni-Cd oraz niklowo – wodorkowych Ni-MH o napięciu nominalnym 1,2 V na element.
Wymiary pojedynczego elementu:
- długość - max. 43 mm,
- średnica - max. 23 mm.
Modele mogą mieć do 6 elementów akumulatorów o maksymalnym napięciu baterii 7,2 V (nominalne).
Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu.

8. Wymiary i ciężar modelu.
- długość całkowita (z karoserią) min. 360 mm – max. 460 mm
- szerokość całkowita (z karoserią) - max. 200 mm
- szerokość podwozia z kołami - max. 190 mm
- wysokość całkowita -min. 115 mm
- rozstaw osi - max. 270 mm
- średnica piasty koła - max. 48 mm
- szerokość piasty koła min. 18 mm – max. 26 mm
- średnica opony założonej na piastę min. 55 mm – max. 67 mm
- płat szer. max. 190 mm, wys. max. 25 mm, głębokość max. 40 mm
- ciężar minimalny 2WD 1400 g
- ciężar minimalny 4WD 1500 g

na podst. "Przepisy techniczne modeli samochodów wyścigowych z napędem elektrycznym i spalinowym klas E-18, E-12, E-10F, E-10 TOP STOCK, E-10 TC, ET-10, IC-10 TC, IC-8 Sport, IC-8 T, IC-8 Monster Truck obowiązujące od 01.01. 2006 r." Sekcja Modeli Samochodowych Wydział Sportów Modelarskich Ligi Obrony Kraju
Źródło: zabawki-modele.pl/modelarstwo/viewtopic.php?t=806


Copyright (c) 2009 Sekrety Kobiety ~~~~~~~ moda, uroda, porady | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.